Skupna naloga za učence, 1. prispevek
Dragi naši učenci, nadarjeni, vedoželjni … !
Učiteljice smo razmišljale, razmišljale in se domislile!
Vabimo vas, da sodelujete pri skupni nalogi naše šole, pri kateri bi s skupnimi močmi, na različnih strokovnih področjih, raziskovali, beležili, ugotavljali položaj, v katerem smo se vsi znašli. Naš način življenja se je spremenil. Vas zanima, zakaj? Poskusimo ugotoviti skupaj in svoje ugotovitve predati mlajšim sošolcem, kraju, različnim institucijam, javnim občilom …
Ključno pri nalogi je, da VODITE DNEVNIK DOGODKOV (kaj je že dnevnik in kako se piše?), da spremljate dnevne informativne oddaje, izjave in sporočila posameznih ministrstev ter izrecna določila o izvajanju sprejetih ukrepov v teh izrednih razmerah (sporočila strokovnjakov in glavnega govorca kriznega štaba, g. Jelka Kacina).
V okviru pouka slovenščine ponovite, kako se piše dnevnik. Bodite pozorni, KAKO govorci podajajo sporočila, kakšne stavke uporabljajo. Ali zaznate, da razpolagajo s konkretnimi informacijami, ali bolj splošnimi. Razložite si neznane besede in besedne zveze: civilna zaščita, krizni štab, Svet za nacinalno varnost …, sodelovanje z EU.
Učiteljica Tanja Vojska predlaga, da zbirate informacije, katere države so zajete s corona virusom, koliko je obolelih, koliko smrtnih žrtev, kako se je virus širil po državah …
Učiteljica Urša Govekar opozarja, da so svet in človeštvo zaznamovale hude bolezni, kot so kuga, španska gripa (mineva 100 let), SARS (ptičja gripa – resna bolezen dihal, atipična pljučnica, imenovana corona virus 02), ebola. Pomembne bi bile vaše ugotovitve, zakaj se danes bolezni tako hitro širijo. Včasih so sežigali čarovnice, ki naj bi prinašale zlo. Koga pa danes lahko obtožimo, da se je to zgodilo?
Pri biologiji ste se zagotovo učili, v čem je razlika med bakterijo in virusom. Kaj pomeni mutacija virusa?
SARS in COVID19 sta oba prišla s Kitajske – iz katerih mest, zakaj ravno od tam, kaj se tam nahaja …? Vse to so vprašanja, primerna za raziskovanje.
Posebej zanimiva naloga bi bila, kako se obvarovati okužbe – v obliki miselne igre, na primer.
Dragi Slomški, povežite se med seboj s pomočjo različnih socialnih omrežij, organizirajte se in raziskujte. Ves čas zapisujte svoje ugotovitve, svoje vtise, razgovore s starši. Zapišite, kaj vas moti, kaj vas skrbi, kaj bi radi spremenili, ali veste, kako bi to naredili, s čim se strinjate in s čim se ne strinjate. Uporabite svoje znanje, razgledanost in vse svoje veščine, kako priti do informacij. Bodite natančni in izvirni! – Ali je nekdo izmed vas prebral knjigo »Dnevnik Anne Frank«, kako je deklica, stara 12 let podoživljala grozote 2. svetovne vojne in pridno zapisovala svoja globoka razmišljanja o ljudeh in njihovem početju? Tudi mi se nahajamo v podobnem položaju, razlika je samo v tem, da imamo pred sabo nevidnega sovražnika, ki nas ogroža.
Učiteljice smo vam na voljo za vsa vprašanja. Kontaktirajte nas preko naslednjih e-naslovov:
; ; ;
Želimo vam uspešno delo in ostanite zdravi!