Slovenščina, 9.b, 1. skupina (12. prispevek), za 17. 4.
Dragi učenci, po dnevih dejavnosti in kulturnem dnevu nadaljujemo s Prešernovo “Gloso”. Še enkrat preberite pesem, neznane pojme si razložite s pomočjo slovarčka na robu.
Izpišite vsa osebna lastna imena pesnikov in s pomočjo Googla ali Albuma svetovne književnosti raziščite njihove usode. Lahko prilepite tudi slike. To zbirko skrbno shranite, koristila vam bo v srednji šoli.
Zapišite značilnosti zunanje in notranje zgradbe (fabula ali zgodba, kraj in čas dogajanja, lirski subjekt, pesniška sredstva oz. slog). Notranjo zgradbo boste spoznali skozi odgovore na vprašanja.
Zapišite, kaj je značilno za gloso kot stalno pesniško obliko.
TEMA pesmi je pesnikovo razmišljanje o pesniškem oz. lastnem poklicu. Za lažjo obrazložitev je posegel v zgodovino in prikazal usodo mnogih znanih pesnikov in literatov. Na koncu je prikazal tudi vrednote, ki jih družba in oblast bolj cenita, hkrati pa tudi prednosti svojega poklica – to pa je svoboda!