Slovenščina, 9. b, 1. skupina (15. prispevek), za 5. 5.
Dragi devetošolci, upam, da ste lepo preživeli spomladanske počitnice!
Mi pa nadaljujemo s priredjem, in sicer s protivnim priredjem, v katerem je drugi del povedi v nasprotnem razmerju v odnosu do prvega:
Pouk na daljavo pomeni nekaj novega, toda stik z učitelji je pomembnejši.
Učil sem se ves dan, pa se še nisem naučil.
Učiteljica je razložila učno snov, vendar nisem razumela njene razlage.
Drugi del protivnega priredja lahko izraža tudi izjemo:
Vsi so prišli na zborno mesto, le Andreje ni bilo.
Vsi so mi poslale naloge, samo Janez ni poslal.
Preberite besedilo v DZ na strani 36 in rešite naloge. V šolski zvezek oblikujte miselni vzorec o značilnostih protivnega priredja. Predvsem si oglejte zapis vejice.
Pozdravlja učiteljica Ranka