33. OTROŠKI PARLAMENT – DUŠEVNO ZDRAVJE OTROK IN MLADOSTNIKOV
Leto je naokoli in 118 mladih parlamentarcev in novinarjev iz 20 regij po Sloveniji se je zbralo v državnem parlamentu, da bi spregovorili o duševnem zdravju. Najprej nas je pozdravila predsednica državnega zbora, ki nam je povedala, kaj je duševno zdravje in kako poiščemo pomoč ter ga pozdravimo. Govorila je tudi o stiskah najstnikov. Spodbudila je slovenske najstnike, naj se obrnejo na odraslo osebo, ki ji zaupajo in spregovorijo o svoji stiski. V svojem govoru je povedala tudi, da je državni zbor Unicefova varna točka. Po koncu je bila h govoru povabljena predsednica Zveze prijateljev mladine, ki nam je predstavila Tom telefon in vlogo pomoči, ki jo nudi. Omenila je tudi, da je v Sloveniji med najstniki veliko samomorilskih misli, da je duševno zdravje enako pomembno kot fizično zdravje in da duševno zdravje ni tabu tema. Povedala je, da se šolska reforma spreminja, ker mladim šola povzroča preveč stresa, da moramo otroke in mlade več vključevati v stranke, saj skrbijo za prihodnost naše države.
Delo mladih parlamentarcev je potekalo v štirih skupinah, kjer so razpravljali o štirih temah, ki se navezujejo na duševno zdravje.
V prvi skupini so govorili o temi, kaj sploh je duševno zdravje. Debatirali so o problemih in rešitvah, prostovoljnem delu in dobri samopodobi, kako jo ustvariti in ohraniti.
V drugi skupini so govorili o negativni in pozitivnih vplivih okolja na duševno zdravje.
Tretja skupina se je pogovarjala o virih pomoči. Kako je dobra družba boljša za nas, da smo dobri v tem, kar počnemo, da si moramo postaviti realne cilje, da vemo, kdaj poiskati pomoč ter da moramo ozaveščati svojo samopodobo.
V četrti skupini pa so govorili o spremembah za krepitev duševnega zdravja. Prišli so do ugotovitev, da bi se morali o duševnem zdravju izobraževati že od malih nog, da imajo na nekaterih šolah pomankanje prostora za pogovor (učitelji zaklepajo vrata učilnic, učenci pa nimajo prostora za druženje in pogovor), o medsebojnih odnosih med vrstniki ter da na šolah primanjkuje splošnega znanja, kako plačevati položnice, kuhati, prati oblačila. Menili so tudi, da bi moral biti pouk računalništva obvezen.
Po koncu dela v skupinah so zapisovalci skupin poročali o delu in njihovih ugotovitvah. Po vsaki predstavitvi dela se je odprla dvajset-minutna debata, kjer so lahko vsi mladi parlamentarci in politični gostje izrazili svoje mnenje glede dane teme.
Ko se je zaprla še zadnja razprava dneva, se je predsednik otroškega parlamenta zahvalil vsem mladim parlamentarcem in novinarjem za sodelovanje. Polni novih idej smo zapustili Ljubljano in že planirali delo po šolah v naslednjem šolskem letu.
Zapisala novinarka: Vita Cimprič OŠ Antona Martina Slomška Vrhnika