TEMATSKI DNEVI V 9. RAZREDU (4. SKUPINA) PRI SLOVENŠČINI IN OKROGLA MIZA – JEZIK IN BRANJE V PRETEKLOSTI IN SEDANJOSTI
V 9. razredu smo se pri pouku slovenščine učili o zgodovini slovenskega knjižnega jezika in pomenu tiskane besede za njegov razvoj. Zdi se, da se v današnjem »digitalnem« času tiskana knjiga umika zaslonskim medijem. Sodobni čas, ki je glavna tema tematskih dni v 9. razredu, prinaša ogromen tehnološki napredek, ki omogoča hiter dostop do informacij, a hkrati vse več mladih izgublja zanimanje za branje. Zato smo se odločili, da pripravimo okroglo mizo o branju v digitalni dobi.
Učenci so se razdelili v dve skupini. Ena skupina je zagovarjala razloge za branje knjig, druga pa je razmišljala o razlogih, zakaj jih ne beremo. Razvila se je burna debata. Učenci so ponovno dokazali, da znajo odlično kritično razmišljati. Na koncu so zapisali svoje vtise. Nekaj jih tudi objavljamo:
– »Všeč mi je bilo, ker smo se razdelili v skupine in razpravljali. To bi lahko večkrat ponovili.«
– »Dobila sem sliko o branju, zakaj je pomembno. To bi lahko ponovili, saj sem se veliko naučila.«
– »Včeraj mi je bilo zelo všeč, ker smo imeli malo drugačen pouk in je bilo zelo zabavno. Mislim, da bi lahko kaj takega še kdaj ponovili.«
– »Rad bi kaj razpravljal o drugih obdobjih. Bilo je kot v britanskem parlamentu.«
– »Ob včerajšnji debati smo se veliko pogovarjali in razvili številne teme o branju, knjigah in družbenih omrežjih. Zagotovo bi pogovor ponovila tudi o drugih stvareh.«
– »Všeč mi je bilo, ker smo se lahko pogovarjali v šoli in izmenjavali ideje.«