Skoči na glavno vsebino

Postavljanje “TALNIH PASTI” pri izbirnem predmetu Raziskovanje organizmov v domači okolici

Z učenci 7., 8. in 9. razredov OŠ AMS Vrhnika smo pri naravoslovnem predmetu Raziskovanje organizmov v domači okolici raziskovali biotsko raznovrstnost talnih organizmov v gozdu in na bližnjem travniku. V okviru terenskega dela smo postavili skupno 25 talnih pasti (glej slike), s katerimi smo želeli ujeti in primerjati prisotnost različnih vrst nevretenčarjev v obeh okoljih.

Pasti smo pustili na terenu tri dni. V tem času so se v njih ujeli različni predstavniki talne favne, kot so mravlje, hrošči, stonoge in pajki. Po treh dneh smo pasti skrbno pobrali in njihovo vsebino prenesli v učilnico, kjer smo se lotili natančnega opazovanja in primerjanja ulova.

V razredu smo skupaj analizirali rezultate in primerjali razlike v vrstni sestavi organizmov med gozdnim in travniškim okoljem. Ugotovili smo, da so nekatere vrste bolj značilne za gozd, medtem ko druge pogosteje naseljujejo travnik.

Poleg raziskovanja talnih organizmov smo bili na travniku deležni tudi prav posebnega naravovarstvenega opažanja – med rastlinami smo namreč opazili redko in ogroženo vrsto močvirskega tulipana (Fritillaria meleagris). Učenci so s tem dobili priložnost razmisliti o pomenu ohranjanja naravnega okolja in zaščiti avtohtonih rastlinskih vrst.

Učenci so pri tem raziskovalnem delu pokazali veliko zanimanja, radovednosti in natančnosti, obenem pa pridobili dragoceno izkušnjo terenskega dela in laboratorijske analize. Takšni naravoslovni dnevi jim omogočajo, da teorijo povežejo s prakso, razvijajo naravoslovne spretnosti in gradijo spoštovanje do narave, ki nas obdaja.

(Skupno 51 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Orodna vrstica za dostopnost