Slovenščina, 9. b, 1. skupina (21. prispevek), za 19. 5.
Dragi devetošolci, kmalu se vidimo! Upam, da ste delali sproti, da ne bo prevelikega zaostanka.
V DZ, na straneh 60-63 imate razloženo pojasnjevalno priredje – razmerje v zloženi povedi, v katerem drugi del pojasnjuje ali utemeljuje trditev, dejanje, dogodek iz prvega dela:
- Šola na daljavo je naporna za učence, saj si sami težko razložijo učno snov.
- Pridi domov, saj je čas kosila.
- Imam dva brata, in sicer je eden starejši, drugi pa mlajši od mene.
- Obleke ne bom kupila, kajti cena je previsoka.
- Pridem zgodaj, to je ob 6. uri zjutraj.
- Oropali so pošto, odnesli so namreč ves denar.
Preberite besedilo na strani 60 in rešite naloge. V šolski zvezek oblikujte miselni vzorec o značilnostih pojasnjevalnega priredja. Pazite, pred katerimi vezniki se piše vejica.
Preden se lotite učne snovi, preberite razlago, kaj so slovarji in kaj enciklopedije. Raziščite, katere slovarje poznamo, kaj je njihov namen; in katere enciklopedije poznamo in čemu jih uporabljamo.
Pozdravlja učiteljica Ranka