Skoči na glavno vsebino

Uporaba umetne inteligence pri pouku matematike

K pouku matematike v 9. razredu smo tokrat pristopili nekoliko drugače. Za utrjevanje znanja so učenci najprej v parih reševali učne liste. Po končanem delu so svoje rešitve preverili s pomočjo umetne inteligence, natančneje orodja ChatGPT. Opazili smo, da nekateri učenci to orodje že pogosto uporabljajo. Pogovarjali smo se o prednostih in slabostih uporabe umetne inteligence pri učenju.

Učenci so izpostavili, da jim ChatGPT omogoča takojšnje povratne informacije in pojasnila, kar jim pomaga bolje razumeti snov. Prav tako so pohvalili, da jim umetna inteligenca (AI) ponuja drugačen pogled na reševanje nalog in dodatne razlage, ki jih včasih v učbenikih ni. Dotaknili smo se tudi slabosti umetne inteligence. Nekateri učenci so priznali, da se preveč zanašajo na AI in manj samostojno razmišljajo, kar lahko ovira razvoj kritičnega mišljenja. Poleg že omenjene prekomerne odvisnosti od AI, ki lahko zavira razvoj kritičnega mišljenja, so učenci izpostavili še nekaj drugih vidikov. Ena izmed glavnih slabosti je možnost, da umetna inteligenca poda napačne ali netočne odgovore. Čeprav je ChatGPT zelo zmogljivo orodje, ni vedno brez napak, kar lahko vodi v napačno razumevanje snovi. Učenci morajo biti zato vedno pozorni in preverjati informacije iz več virov. Poleg tega uporaba AI zahteva določeno stopnjo digitalne pismenosti, ki je vsi učenci še nimajo. Tisti, ki niso tako vešči uporabe tehnologije, lahko naletijo na težave in se počutijo zapostavljene. Tudi prekomerna uporaba tehnologije lahko zmanjšuje interakcijo med učitelji in učenci, kar je ključno za učinkovito učenje. Neposredna komunikacija omogoča prilagajanje učnega procesa posameznikovim potrebam in krepi socialne veščine, česar pa AI ne zmore.

Devetošolci so izrazili željo po več takšnih urah, saj so zanje zanimive in drugačne. Skupno smo se strinjali, da lahko umetna inteligenca predstavlja dragoceno dopolnilo k tradicionalnemu učenju, vendar je pomembno, da ohranimo ravnovesje in spodbujamo predvsem samostojno delo in razmišljanje.

Zapisala učiteljica matematike Sonja Strgar

Slika ustvarjena z AI

(Skupno 103 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost