Analiza ankete o bralni kulturi
Na anketo o bralni kulturi, ki se je izvedla v mesecu aprilu, je odgovorilo 613 učencev, od tega 282 deklet in 331 fantov. Z analizo vseh vprašanj sem prišla do zanimivih rezultatov, ki jih objavljam:
Na vprašanje o priljubljenosti branja je večina učencev odgovorila, da rada bere. Zanimivo je, da je navdušenih bralcev največ v prvem triletju, z leti pa zanimanje za branje upada.
Iz spodnjega diagrama je razvidno, da kar 33 % fantov ne mara brati, medtem ko je ta delež pri dekletih dosti manjši, le 20 %.
Vsak dan bere le 27 % učencev, 31 % jih bere večkrat na teden, največ (42 %) pa jih bere le nekajkrat na mesec.
Več kot polovica prvošolcev ne bere vsak dan. Vsak dan bere največ drugošolcev. Večina učencev od 6. do 9. razreda pa bere le nekajkrat na mesec.
Število prebranih knjig je povezano s priljubljenostjo branja. Večina učencev je prebrala 10 ali več knjig in revij, tretjina 5 do 10, približno četrtina pa manj kot 5.
Kar 27 % učencev bere samo zaradi zahtev šole (staršev), 8 % pa jih poleg tega bere tudi zaradi radovednosti. 65 % učencev rada bere, večina zaradi sprostitve in radovednosti, drugi pa zaradi sprostitve ali radovednosti.
Dosti več fantov bere samo zaradi zahtev šole (staršev) in radovednosti, medtem ko nekaj več deklet najraje bere zaradi sprostitve.
Skoraj dve tretjini učencev najraje bereta zvečer, malo več kot četrtina pa takrat, ko pridejo iz šole.
Večina učencev si sama izbira knjige.
Skoraj četrtina deklet najraje bere pustolovske knjige, na drugem mestu so stripi, približno desetina deklet pa najraje bere knjige, ki niso uvrščene na seznam, kriminalke, pravljice in fantazijske knjige. Več kot tretjina fantov najraje bere stripe, na drugem mestu so pustolovske knjige. Malo manjši delež fantov rad bere knjige, ki niso uvrščene na seznam, in kriminalke, ostali žanri pa so manj priljubljeni.
Večina učencev raje bere s papirja. Izstopajo prvošolci, saj jih skoraj tretjina raje bere z zaslonov.
Večini učencev so ilustracije in fotografije v knjigah pomembne, izstopajo pa prvošolci.
Delež družin, v katerih malo berejo, je približno enak deležu učencev, ki berejo samo nekajkrat na mesec.
Dvema tretjinama učencev družinski člani berejo oziroma so brali naglas.
Več kot polovica učencev rada pripoveduje o prebranih knjigah.
Rezultati analize ankete kažejo, da ja bralna kultura starejših učencev od 6. do 9. razreda slabša od mlajših učencev. Dekleta raje berejo kot fantje. Branje s papirja je še vedno bolj priljubljeno kot branje z zaslonov, razen pri prvošolcih. Priljubljenost branja med učenci je tesno povezana z družinskim branjem.